Blij zonder suiker, Wendy leert ons hier mee om te gaan. Welke verhouding gebruik je bij de alternatieven?@BlijzSuiker

applechips1-620x315
Wat is er toch een keuze in de suikervervangers inmiddels. Agave, ahorn, honing, speltstroop, rijststroop, palmsuiker, kokosbloesemsuiker, stevia…
Is het allemaal wel zo gezond als we denken, waar smaakt het eigenlijk naar en hoe gebruik je het dan.
Blij zonder suiker heeft een handige blog over de verhoudingen van deze suikervervangers geschreven.
suikervervangen
Zelf ben ik niet zo’n fan van stevia. Het simuleert eerder dat er energie binnenkomt, terwijl dat niet het geval is. Je lichaam houdt je daar dan mee voor de gek. Het zou kunnen zijn dat, net als met kunstmatige zoetstoffen, je lichaam wel insuline produceert na gebruik van stevia. Op den duur weet je lichaam niet meer wat het met de insuline moet en wanneer het geproduceerd moet worden. Ook met agave moet je voorzichtig zijn. De lichte agavesiroop is bewerkt (geraffineerd). Neem altijd de donkere kleur. Op de site van Wendy vind je veel informatie over de verschillende soorten natuurlijke zoetstoffen. Zij eet noodgedwongen geen suiker, lactose, tarwe en gist meer. Haar site staat vol met recepten en zijn sinds begin 2014 ook koemelkvrij.

Related posts